Saturday, July 18, 2009

Minggu HEM





MInggu Unit Hal Ehwal Murid (HEM) telah diadakan pada 13 Julai 2009 hingga 17 Julai 2009.Beberapa aktiviti telah dirancang sepanjang minggu Unit HEM seperti :

Senamrobik- dijalankan setiap pagi bermula jam 7.30 - 7.40 pagi. Aktiviti ini dibawah kelolaan unit kesihatan.

Kutipan Syilling Tabung MAKNA ( Majlis Kanser Nasional )- dilancarkan pada 13 Julai. Murid digalakkan menderma seikhlas hati untuk tabung ini. Program ini dibawah seliaan unit kebajikan.

Ceramah Penjagaan Kesihatan - dijalankan pada hari Rabu, 15 Julai 2009 jam 8.30 pg hinggan 9.40 pagi. Penceramah jemputan dari syarikat Kao Feather iaitu Pn. Azni telah dijemput untuk memberi penerangan khas penjagaan kesihatan untuk murid perempuan Tahun 4 dan 5. Tahun 6 dikecualikan kerana menghadapi peperiksaan. Aktiviti ini dikelolakan oleh Unit Bimbingan & Kaunseling.

Ceramah Pencegahan Jenayah dan pameran kemalangan jalanraya telah diadakan pada hari Khamis, 16 Julai 2009. Ceramah diadakan di tempat perhimpunan dan pameran diadakan di dewan terbuka. Semua murid terlibat dalam program ini. Program ini dikendalikan oleh unit Disiplin.

Pertandingan Buku Cantik - dikendalikan oleh unit Skim Pinjaman Buku Teks (SPBT) pada hari Selasa, 14 Julai 2009. Buku yang tercantik dan kemas akan dipilih sebagai pemenang.

Pertandingan Membina model makanan berkhasiat - diadakan pada 17 Julai, khamis. Pertandingan ini dikendalikan oleh unit kantin.

Latihan kecemasan - diadakan pada 17 Julai 2009, Jumaat. Latihan ini dikendalikan oleh unit keselamatan.

No comments: